Har Du, liksom jag, någon gång önskat att du kunde hänga
en sådan skylt utanför Dej själv?
Jag vet inte om du har det?
Du kanske tom tycker att det låter konstigt, märkligt..??

Men, jag känner ganska ofta att jag skulle vilja ta semester från mej själv!
Tänk, vad skönt!!

I alla andra relationer kan vi låta bli att umgås ett tag..!
Men den viktigaste relationen, den till mej själv,
den kan jag inte, oavsett hur tröttsam jag är, ta ledigt från..!!

Jag drömmer om att slippa mina svårigheter
med förändringar, kommunikation, tvångstankar, det svarta...
.. min envishet skulle också va skönt att slippa ett tag!! ;)

På min "semester-från-mej-själv"tid skulle jag vilja kunna sväva
uppe bland molnen, fåglarna, änglarna, andra själar..
Och bara vara, inga krav, inga missförstånd, ingenting..!!
Kanske skulle jag landa en stund på en solvarm klippa
ute vid havet och bli ett med solen, det salta havet
och fiskmåsarnas skrikande..

Ja, så önskar jag att det vore möjligt att göra!

"Stängt för semster! Jag är så trött på mej själv!
Återkommer när jag vill..!

Vilken dröm!
En utopi!
Men, kanske kanske, kommer min dröm kunna bli sann
i framtiden nån gång..??

Då skulle jag sväva bland molnen och bara vara!
FRIHET !!

1 kommentarer

Ulrika

23 Nov 2011 12:59

Ja på något sätt kan man bli trött på sig själv. Gillar inte att jag känner mig stressad för ingenting nästan. Ser fram emot att träffa diakon i morgon. Bara prata lite.

Kommentera

Publiceras ej